torsdag 5 september 2013

Sommarfynd

Jag tänkte att vi skulle kika på mina sommarfynd! 

Tre små fruktväskor från Prag.

Vattenmelonen är såklart favoriten!

Sedan har jag fyndat en del porslin och glas.

Tre små vaser att ha små blommor i. Kopparna är engelska och med grön dekor. Jag hade en sån här utan fat, så när jag såg dessa slog jag till.

Den röda koppen fyndade vi för länge sedan, och min syster sa att hon hade en blå och grön som jag kunde få. Så den fick jag! Tack syster!

Glas med ren och guldkant. Jag hittade 12 stycken för 100 kronor på en loppis nära Umeå. Mamma har också 12 stycken exakt likadana som hon också fyndat för en hundring. Ibland har man ur. Två glas från Iittala så att vi har 6 stycken.

Tre tallrikar i fina mönster. Den blå med motiv är engelsk, den nedersta heter Teve och passar till alla andra tallrikar vi redan har och den sista fick jag av systern, men roskant och små blad.

Dessa tre är fyndade i föräldrarnas källare. Jag älskar koppar och dessa tre blir fina att tända i höst!

Också till sist, två scarves i nylon som är lätta att knyta på huvet också en duk jag fick i examenspresent från mammas syster Marie och  hennes familj. Med originalkartong och allt! Tack Marie! 



a Bientôt! 





1 kommentar:

  1. fina fynd och vad roligt att det finns fler färger av de där blommiga kopparna. jag har den i blått som jag köpt billigt på en loppis en gång :)

    SvaraRadera