måndag 30 augusti 2010

Nattviol

Idag var första dagen i nya skolan. Så nu är jag helt slut. Jag gick upp halv sex imorse för att kunna ta ett tåg som kom i tid. Vi är en ganska liten klass på 22 personer, bara en kille, så det ska bli spännande att lära känna alla nya människor. Jag ska läsa Rumslig Gestaltning vid Mälardalens Högskola i Eskilstuna. Jag ser verkligen fram emot utbildningen som är tre år lång!

Här är det jag hade på mig under dagen. Ny klänning från Beyond Retro i Göteborg. Jag älskar den, vit med violer och små små stenar i alla blommor. Prickiga strumpbyxor från H&M.

Den här kommer användas ofta! Jag glömde ta en bild på ryggen som är ganska urringad. Jag tror den är 50- eller 60-tal.

Här är en bild på stenarna som finns över hela klänningen. Ursäkta den oerhört dåliga bildkvaliten men Kalle har åkt iväg på en resa. Han ska vandra i fjällen och är borta hela veckan med sin kamera, så nu vet jag inte vem som ska se på film med mig eller äta middag alldeles för sent. Han hade också sin första skoldag idag, men kommer missa mycket p.g.a. resan.

A Bientôt!


7 kommentarer:

  1. Fin klänning! Idag var jag på en för mig ny loppis i Huvudsta, Solna. Massor av prylar...kom tyvärr sent så hade bara 30 min på mig innan de stängde...
    www.huvudstaloppmarknad.se

    SvaraRadera
  2. Åh vilken snygg klänning du!
    Förresten gillade jag din lilla göteborgskavalkad... kolla förresten in min blogg, har en liten tävling på gång... ett par bohemiska örhängen i utbyte av en riktigt bra låt!

    SvaraRadera
  3. Gila: Åh tack så mycket! Den ska jag absolut kolla in!

    Lonesome Mama: Åh tack så mycket, va kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Åh, väldigt fin klänning! Jag minns att jag själv tittade på den när jag var på Beyond retro i fredags :D

    /Emma

    SvaraRadera
  5. Emma: Åh tack så mycket! jaha va spännande! Jag föll för den direkt!

    SvaraRadera
  6. Mycket fin klänning. De har verkligen fina saker där emellanåt.

    SvaraRadera